İnternetim neden kesiliyor?

İnternet bağlantınızla ilgili sorun yaşıyorsanız, yardım için buradayız. Genişbantınız kapalı kaldığında çok sinir bozucu oluyor, ama neden olduğunu anlayabilmek mümkün olabilir  ve umarım düzelir.

Hangi cihazın soruna neden olduğunu anlamaya çalışın
Öncelikle, sadece kullanmakta olduğunuz cihazla ilgili bir sorun olup olmadığını belirlemeniz gerekir. Dolayısıyla, bağlantınızı internete kaybetmeye devam ederseniz, farklı bir dizüstü bilgisayar, telefon veya tablet kullanmayı deneyin ve hala devam edip etmediğini görün.

Bağlantı başka bir cihazda iyi görünüyorsa ve sorun olan dizüstü bilgisayarınız veya PC’niz olduğu ortaya çıkarsa, burada denenecek birkaç şey vardır.

Tek bir kolay kontrol, bir Wi-Fi cihazıysa, yönlendiricinize daha yakın hareket etmektir. Bazen bir Wi-Fi bağlantınız var gibi görünebilir, ancak gerçekte, çevrimiçi bir şey yapmak için yeterli hız sağlamak için çok zayıftır.

Windows 10’unuz varsa, belirli bir güncelleme internet bağlantısı sorunlarına neden olduğu bilinen bir yazılım sorunu olabilir. Yeni Ayarlar uygulamasını açın (başlangıç ​​menüsündeki çark simgesi) ve Güncelle & güvenlik’e gidin. ‘Güncellemeleri kontrol et’ düğmesine tıklayın ve yüklemelerine izin verin.

Ayrıca, Wi-Fi’dan kablolu bir ağ bağlantısına (veya tersi) geçiş yapmayı deneyebilirsiniz. Sorun, başarısız bir Wi-Fi bağdaştırıcısıyla veya yalnızca bir yazılım güncelleştirmesi gerektirmesiyle mümkündür; bu durumda daha yeni sürücüler aranır. Denetim Masası’nda bulacağınız Aygıt Yöneticisi’nde marka ve model bulabilmeniz gerekir.

Donanımın kendisi hatalıysa, sorunu çözmek için 60 TL ye bir USB Wi-Fi bağdaştırıcısı satın alabilirsiniz.

Açıkçası, aynı işlemi bir akıllı telefona veya tablete uygulayamazsınız, ancak Android’inizin en son sürümünü, iOS’u veya cihazınızın çalıştırdığı işletim sistemini çalıştırdığınızdan emin olabilirsiniz.